torsdag 12 januari 2012

Parmesansoppa med parmachips

Hittade ett helt underbart recept i Anna Jacobssons kokbok som jag modifierade något. Parmesansoppa med parmachips.

Jag rev en gul lök och fräste denna i en kastrull med lite smör. Hällde i 5 dl grädde och  en grönsaksfond och lät det hela koka upp. Sedan la jag i 150 gram riven parmesan och ca 50 gram vitlöksfärskost, 1/2 kryddmått cayenne, 1/2 kryddmått vitlökspulver, vitpeppar och salt.

Innan jag började med soppan la jag lufttorkad skinka i ugnen på låg värme tills de blivit krispiga. Dessa smulade vi ner i soppan innan vi åt.

Gudomligt! Och pojkarna älskade det också. Hade knappt behövt diska skålarna efteråt. :-)



2 kommentarer:

  1. Ser gott ut. Hur många är det för?

    Med vänlig hälsning, Annika

    SvaraRadera
  2. Så gott det ser ut!!! :) Det ska testas.

    SvaraRadera